неділю, 6 грудня 2015 р.

Нові інформаційні технології при викладанні іноземної мови

Нові інформаційні технології при викладанні іноземної мови

Ця стаття є відповіддю на велику кількість запитань, що виникали під час різноманітних семінарів та тренінгів щодо комп’ютерних технологій та використання інтерактивної дошки на уроках іноземної мови.
Останнім часом все частіше постає питання про застосування нових інформаційних технологій в школі. Це не тільки нові технічні засоби, але й нові методи та форми викладання, новий підхід до самого процесу навчання. Основною метою навчання іноземних мов є формування та розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному оволодінню іноземною мовою.
Завдання вчителя полягає в тому, щоб створити умови для практичного засвоєння мови кожним учнем, вибрати такі методи навчання, які б дозволили кожному учневі проявити свою активність та творчість. Завдання вчителя – активізувати пізнавальну діяльність учня в процесі вивчення іноземних мов, спланувати та грамотно організувати весь навчальний процес. Сучасні педагогічні технології такі, як навчання у співпраці, проектна методика, використання нових інформаційних технологій, Інтернет-ресурсів допомагають реалізовувати особистісно орієнтований підхід в навчанні, забезпечують індивідуалізацію та диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їхнього освітнього рівня, інтересів, схильностей тощо. Знайомство з деякими комп’ютерними навчальними програмами змінило моє ставлення до викладання іноземних мов в школі.
. Різноманітність тем, видів діяльності, яскраві та захоплюючі завдання комп’ютерних програм викликали величезний інтерес в учнів, підвищували їхню мотивацію до вивчення іноземних мов. Комп’ютерні диски, що існують сьогодні дозволяють виводити інформацію у вигляді тексту, звуку та відео зображення. Навчання за допомогою комп’ютера дає можливість організовувати самостійні дії для кожного учня. При навчанні аудіюванню кожен учень отримує можливість чути іншомовне мовлення, при навчанні мовленню кожен учень може вимовляти вирази іноземною мовою у мікрофон, при вивченні граматичних явищ кожен учень може виконувати граматичні вправи, добиваючись правильних відповідей і поліпшуючи свої результати у вивченні іноземної мови.
Нажаль, сучасні комп’ютерні навчальні програми, які є сьогодні у продажу, не завжди відповідають основним вимогам шкільних програм і не завжди методично грамотно побудовані їхні завдання, адже створюються вони, як правило, професійними програмістами, а не вчителями і призначені вони, в основному,  для індивідуальних занять,  для самостійного вивчення іноземних мов. І одночасно без досвідченого викладача такий метод вивчення мови є малоефективним. Звичайно, в наш час створені комп’ютерні програми, які підтримують вже існуючі раніше курси іноземних мов, наприклад „Reward”, курс Н.Бонк тощо, багато підручників іноземних видань уже йдуть в комплекті з навчальними дисками. Навчання за такими програмами проводиться за певною системою. І це чудово! Але не кожна школа сьогодні може дозволити собі придбати такі підручники та диски  до них.
Я ж використовую на уроках такі диски як Lingua Land, диск «Учите английский (британский вариант)» Eurotalk Interactive, Triple Play Plus! In English (Англійська в три прийоми), диск «Профессор Хиггинс» Английский без акцента!», “English Grammar for pupils”1/2/3/4, Bridge to English , „Иностранные языки для детей”, Diamond English Elementary: The Adventures of Pinocchio, English Folk Tales, The Magic of Oz, Winnie-the-Pooh, Alice in Wonderland, Английский язык. Витаминный курс. 7 клас, Английский язык. Витаминный курс. 8 клас.
Практично до кожного розділу підручника можна підібрати матеріал однієї з названих програм та використовувати її фрагмент як допоміжний засіб при введенні нового лексичного чи граматичного матеріалу, відпрацюванні вимови, при навчанні діалогічної мови, читання та письма, а також при тестуванні. Учні працюють з комп’ютерними програмами не весь урок, а тільки частину його, приблизно 10-15 хвилин. Мені знадобилось немало часу (і коштів J), щоб самій ознайомитись з комп’ютерними програмами для вивчення англійської мови та вибрати матеріал, що відповідає шкільним програмам для різного віку. Лише кілька уроків іноземної мови на місяць я маю можливість проводити в комп’ютерному класі. Ці уроки відрізняються своєю різноманітністю, підвищеною цікавістю учнів до іноземної мови, ефективністю. Кожен учень, навіть самий слабкий, демонструє свої уміння, азарт змагання змушує його досягати кращих результатів. Спочатку я використовувала комп’ютерні програми в основному для більш ефективного засвоєння лексичного матеріалу до різноманітних розмовних тем. Учні працювали по кілька чоловік за одним комп’ютером. Зараз в школі з’явилась інтерактивна дошка, що вже саме по собі зацікавило учнів. Адже в них викликає неабияке захоплення та задоволення працювати своїми руками замість комп’ютерної миші. Тепер робота з комп’ютерними програмами є великим стимулом для багатьох учнів при вивченні іноземних мов

Немає коментарів:

Дописати коментар