вівторок, 24 листопада 2015 р.

Опис досвіду роботи

 Опис досвіду роботи учителя англійської мови Острівецької ЗОШ І – ІІІ ступенів Мадараш Олени Романівни
Мотивація вибору теми.  Як відомо, інформаційні технології настільки поширені у сучасному світі, що інколи ми дуже ніяково почуваємося, коли змушені відповісти, що у нас немає електронної пошти або щось на кшталт цього. Електронна пошта, CD-ROM, Інтернет, комп’ютеризоване викладання мов, телеконференції – все це можна й потрібно застосовувати задля покращення безперервного процесу викладання іноземних мов. Але слід пам’ятати, що користування інтернет-ресурсами, на відміну від розробки звичних планів уроку, передбачає прогресивну структуру вступу, завдання, інтернет-ресурсів, процесу й результату. Часто діти запитують: “А для чого вчити іноземну мову?” Питання для них зовсім природне і просте, але дуже складне для того, кому його ставлять. Відповідь на нього повинен дати урок.    Вважаю, що сучасний урок англійської мови повинен розвивати комунікативну компетенцію, мотивувати роздуми та висловлювання учнів про те, що ж робить особливою українську культуру, відмінною від інших, тому навчаючи дітей англійської мови, вирішила використовувати українознавчі матеріали на уроках англійської мови із застосуванням інтернет-ресурсів.
Використання інноваційних технологій на уроці іноземної мови стимулює вивчення мови, вчить учнів мислити, дає їм змогу вільно розмірковувати, розвиває впевненість у собі, підвищує розумову і творчу активність учнів.
На даному етапі працюю над проблемою: «
Впровадження інформативних технологій в навчальний процес в системі креативної освіти»
Цілі: викликати інтерес до вивчення іноземної мови шляхом впровадження інноваційних
технологій;  використовувати комп’ютерно-інформаційні технології як засіб інтенсифікації навчальної діяльності учнів; підвищувати професійну компетентність, мотивувати здатність самостійно здійснювати пошук необхідної інформації .
Завдання:
Щоб бути хорошим учителем, треба любити те, що викладаєш, і любити тих,кого навчаєш. Бо викладання – це не якесь ремесло, а певний вид мистецтва. А ті, кого ми навчаємо – це дар Божий.                                                                       
Як вчитель - планую :
1.            участь у різноманітних семінарах – тренінгах та конкурсах;
2.            застосування нових навчальних технологій, створення власних презентацій та завдань до уроків із використанням Інтернет-ресурсів;
3.            оригінальні виховні ідеї,  нестандартні підходи у  навчанні учнів;
4.            друк у пресі;
5.            участь у розробці планів впровадження інновацій у навчальному закладі;
6.            реалізація  проектів;
7.            проведення майcтер-класів на базі інших навчальних закладів.

 У своїй педагогічній діяльності керуюся переконанням, що побудова громадянського суспільства, інтеграція України у світове та європейське співтовариство передбачають орієнтацію на людину, її духовну культуру і визначають основні напрями модернізації навчально-виховного процесу. Своїм кредо вважаю: “Правильно навчає той – хто навчає цікаво»  Сьогодні перед вчителем англійської мови постає нелегке питання: як зробити, щоб урок був цікавим для учнів, щоб розкрив їх творчий потенціал особистості, поставив її в ситуацію самостійного пошуку, сприяв розширенню кругозору, забезпечив використання знань з інших предметів на практиці. Цього можна досягти лише за умови, якщо вчитель знаходить оригінальні, нестандартні шляхи навчання іноземної мови.  Мета навчання дитини полягає  в тому , щоб зробити її здатною розвиватися далі без допомоги вчителя . Потрібно наблизити навчальну ситуацію на уроці до сучасного життя і разом з цим зацікавити учнів до вивчення англійської мови, я у своїй практиці намагаюся впроваджувати інноваційні технології, але в жодному разі не перевантажую ними уроки.
Для того, щоб реалізувати поставлені перед собою цілі, постійно перебуваю у пошуках методів виховання і розвитку дітей засобами свого предмета в процесі навчальної та позакласної діяльності. Щоб процес навчання справді був ефективнішим, організовую навчальний процес так, щоб учні були здатні використовувати англійську мову як під час спілкування в реальних життєвих ситуаціях, так і для набуття знань.
Хотіла б зразу зазначити, що досвід, який презентую, далеко не новаторський, а раціоналізаторський, зібраний при вивченні різної методичної літератури, своєї педагогічної практики і успішно апробований безпосередньо на власних уроках. Йдучи на урок у будь-який клас, щоразу задумуюся, яким же має бути сучасний урок, як організувати і провести його, щоб отримати максимальну віддачу? Хочу зупинитися на декількох технологіях інноваційного навчання англійської мови зі свого власного досвіду роботи, а саме: інтерактивні технологіїтехнології організації групової навчальної діяльності та
технології ситуативного моделювання;   Інтернет ресурсів. Усі  технології можна розділити на: 1) технології, що готують до комунікативної діяльності і сприяють формуванню різних мовних навичок; 2) технології, що забезпечують комунікативну діяльність і сприяють формуванню та удосконаленню умінь аудіювання, говоріння, читання, письма.  Результатом навчання учнів іноземної мови є формування у них навичок і умінь користування мовою як засобом спілкування, тому вважаю, що всі освітні  технології спрямовані на розвиток та формування в учнів комунікативної компетенції Працюю з  учнями третього , четвертого , п’ятого , сьомого , восьмого  та девятого класів . Впевнена, методи і форми навчання повинні бути різними для кожного класу, адже є різні, індивідуальні за своїм складом  учнівські колективи. 
 Ефективність використання технологій, що готують до комунікаційної діяльності особливо помітна на початковому етапі вивчення іноземної мови. У початкових класах діти не сприймають довгих пояснень, тому намагаюся будь-яке пояснення проводити у формі бесіди та діалогу. Увагу маленьких школярів також можна привернути  яскравими іграшками, картинками, наочними предметами, розучуванням пісень за допомогою міміки та жестів і все це розвиває уявну та асоціативну пам'ять дітей.  Вважаю, що комп’ютер на будь-якому уроці допомагає створити високий рівень особистої зацікавленості учнів за допомогою інформації, яка виводиться  на екран.  Залучаю учнів до створення власних презентацій. Самостійна творча робота зі створення комп`ютерних презентацій розширює запас активної лексики професійного спілкування. Учні самостійно вчаться знаходити цікаву інформацію з даної теми, для цього користуються Інтернетом. Це дуже захоплює учнів, адже кожен намагається показати щось нове, цікаве. Найефективнішими з огляду на розвиток навичок мислення, пізнавальної діяльності учнів та навичок до самостійної дослідницької діяльності є засоби, які проектуються та розробляються самими учнями при вивченні навчального матеріалу. Я відзначаю високий рівень мотивації учнів до навчання у випадках, коли учням надається можливість за допомогою інформаційних технологій  представляти результати цікавого для них навчального проекту.На першому етапі виготовлення презентацій пропоную учням скласти план. Потім надрукувати необхідний матеріал в програмі  Word. Підібрати необхідний ілюстративний матеріал з електронних енциклопедій та мережі Інтернет, відскановуючи  малюнки чи фотографії. Наступний етап – створення презентацій. Учні працюють над дизайном слайдів, варіантами структури слайда – макетами ( титульного слайда, слайдів, які містять в собі лише текст або лише зображення, текст і зображення, діаграми); кольоровим оформленням слайда ( фону і тексту); настройкою анімації (ефектами, якими будуть супроводжуватись тексти і графіка); налагодженням керуванням презентацією. Завершальним кроком необхідно запам’ятати створену презентацію, записати її на диск і представити перед учнями .




Немає коментарів:

Дописати коментар