Опис досвіду роботи учителя
англійської мови Острівецької ЗОШ І – ІІІ ступенів Мадараш Олени Романівни

Використання інноваційних технологій на уроці іноземної мови стимулює вивчення мови, вчить учнів мислити, дає їм змогу вільно розмірковувати, розвиває впевненість у собі, підвищує розумову і творчу активність учнів.
На даному етапі працюю над проблемою: «Впровадження інформативних технологій в навчальний процес в системі креативної освіти»
Цілі: викликати інтерес до вивчення іноземної мови шляхом впровадження інноваційних технологій; використовувати комп’ютерно-інформаційні технології як засіб інтенсифікації навчальної діяльності учнів; підвищувати професійну компетентність, мотивувати здатність самостійно здійснювати пошук необхідної інформації .
Завдання:
Щоб бути хорошим учителем, треба любити те, що
викладаєш, і любити тих,кого навчаєш. Бо викладання – це не якесь ремесло, а певний
вид мистецтва. А ті, кого ми навчаємо – це дар
Божий.
Як вчитель - планую :
Як вчитель - планую :
1.
участь у різноманітних семінарах – тренінгах та конкурсах;
2.
застосування нових навчальних технологій, створення власних презентацій та
завдань до уроків із використанням Інтернет-ресурсів;
3.
оригінальні виховні ідеї, нестандартні підходи у навчанні
учнів;
4.
друк у пресі;
5.
участь у розробці планів впровадження інновацій у навчальному закладі;
6.
реалізація проектів;
7.
проведення майcтер-класів на базі інших навчальних закладів.
У своїй педагогічній діяльності
керуюся переконанням, що побудова громадянського суспільства, інтеграція
України у світове та європейське співтовариство передбачають орієнтацію на
людину, її духовну культуру і визначають основні напрями модернізації
навчально-виховного процесу. Своїм кредо вважаю: “Правильно навчає той – хто навчає
цікаво» Сьогодні
перед вчителем англійської мови постає нелегке питання: як зробити, щоб урок
був цікавим для учнів, щоб розкрив їх творчий потенціал особистості, поставив
її в ситуацію самостійного пошуку, сприяв розширенню кругозору, забезпечив
використання знань з інших предметів на практиці. Цього можна досягти лише за
умови, якщо вчитель знаходить оригінальні, нестандартні шляхи навчання
іноземної мови. Мета навчання дитини полягає в тому , щоб зробити її здатною розвиватися
далі без допомоги вчителя . Потрібно наблизити навчальну ситуацію на уроці до сучасного
життя і разом з цим зацікавити учнів до вивчення англійської мови, я у своїй
практиці намагаюся впроваджувати інноваційні технології, але в жодному разі не
перевантажую ними уроки.
Для того, щоб реалізувати поставлені перед собою цілі, постійно перебуваю у пошуках методів виховання і розвитку дітей засобами свого предмета в процесі навчальної та позакласної діяльності. Щоб процес навчання справді був ефективнішим, організовую навчальний процес так, щоб учні були здатні використовувати англійську мову як під час спілкування в реальних життєвих ситуаціях, так і для набуття знань.
Хотіла б зразу зазначити, що досвід, який презентую, далеко не новаторський, а раціоналізаторський, зібраний при вивченні різної методичної літератури, своєї педагогічної практики і успішно апробований безпосередньо на власних уроках. Йдучи на урок у будь-який клас, щоразу задумуюся, яким же має бути сучасний урок, як організувати і провести його, щоб отримати максимальну віддачу? Хочу зупинитися на декількох технологіях інноваційного навчання англійської мови зі свого власного досвіду роботи, а саме: інтерактивні технології, технології організації групової навчальної діяльності та технології ситуативного моделювання; Інтернет ресурсів. Усі технології можна розділити на: 1) технології, що готують до комунікативної діяльності і сприяють формуванню різних мовних навичок; 2) технології, що забезпечують комунікативну діяльність і сприяють формуванню та удосконаленню умінь аудіювання, говоріння, читання, письма. Результатом навчання учнів іноземної мови є формування у них навичок і умінь користування мовою як засобом спілкування, тому вважаю, що всі освітні технології спрямовані на розвиток та формування в учнів комунікативної компетенції Працюю з учнями третього , четвертого , п’ятого , сьомого , восьмого та девятого класів . Впевнена, методи і форми навчання повинні бути різними для кожного класу, адже є різні, індивідуальні за своїм складом учнівські колективи.
Ефективність використання технологій, що готують до комунікаційної діяльності особливо помітна на початковому етапі вивчення іноземної мови. У початкових класах діти не сприймають довгих пояснень, тому намагаюся будь-яке пояснення проводити у формі бесіди та діалогу. Увагу маленьких школярів також можна привернути яскравими іграшками, картинками, наочними предметами, розучуванням пісень за допомогою міміки та жестів і все це розвиває уявну та асоціативну пам'ять дітей. Вважаю, що комп’ютер на будь-якому уроці допомагає створити високий рівень особистої зацікавленості учнів за допомогою інформації, яка виводиться на екран. Залучаю учнів до створення власних презентацій. Самостійна творча робота зі створення комп`ютерних презентацій розширює запас активної лексики професійного спілкування. Учні самостійно вчаться знаходити цікаву інформацію з даної теми, для цього користуються Інтернетом. Це дуже захоплює учнів, адже кожен намагається показати щось нове, цікаве. Найефективнішими з огляду на розвиток навичок мислення, пізнавальної діяльності учнів та навичок до самостійної дослідницької діяльності є засоби, які проектуються та розробляються самими учнями при вивченні навчального матеріалу. Я відзначаю високий рівень мотивації учнів до навчання у випадках, коли учням надається можливість за допомогою інформаційних технологій представляти результати цікавого для них навчального проекту.На першому етапі виготовлення презентацій пропоную учням скласти план. Потім надрукувати необхідний матеріал в програмі Word. Підібрати необхідний ілюстративний матеріал з електронних енциклопедій та мережі Інтернет, відскановуючи малюнки чи фотографії. Наступний етап – створення презентацій. Учні працюють над дизайном слайдів, варіантами структури слайда – макетами ( титульного слайда, слайдів, які містять в собі лише текст або лише зображення, текст і зображення, діаграми); кольоровим оформленням слайда ( фону і тексту); настройкою анімації (ефектами, якими будуть супроводжуватись тексти і графіка); налагодженням керуванням презентацією. Завершальним кроком необхідно запам’ятати створену презентацію, записати її на диск і представити перед учнями .
Для того, щоб реалізувати поставлені перед собою цілі, постійно перебуваю у пошуках методів виховання і розвитку дітей засобами свого предмета в процесі навчальної та позакласної діяльності. Щоб процес навчання справді був ефективнішим, організовую навчальний процес так, щоб учні були здатні використовувати англійську мову як під час спілкування в реальних життєвих ситуаціях, так і для набуття знань.
Хотіла б зразу зазначити, що досвід, який презентую, далеко не новаторський, а раціоналізаторський, зібраний при вивченні різної методичної літератури, своєї педагогічної практики і успішно апробований безпосередньо на власних уроках. Йдучи на урок у будь-який клас, щоразу задумуюся, яким же має бути сучасний урок, як організувати і провести його, щоб отримати максимальну віддачу? Хочу зупинитися на декількох технологіях інноваційного навчання англійської мови зі свого власного досвіду роботи, а саме: інтерактивні технології, технології організації групової навчальної діяльності та технології ситуативного моделювання; Інтернет ресурсів. Усі технології можна розділити на: 1) технології, що готують до комунікативної діяльності і сприяють формуванню різних мовних навичок; 2) технології, що забезпечують комунікативну діяльність і сприяють формуванню та удосконаленню умінь аудіювання, говоріння, читання, письма. Результатом навчання учнів іноземної мови є формування у них навичок і умінь користування мовою як засобом спілкування, тому вважаю, що всі освітні технології спрямовані на розвиток та формування в учнів комунікативної компетенції Працюю з учнями третього , четвертого , п’ятого , сьомого , восьмого та девятого класів . Впевнена, методи і форми навчання повинні бути різними для кожного класу, адже є різні, індивідуальні за своїм складом учнівські колективи.
Ефективність використання технологій, що готують до комунікаційної діяльності особливо помітна на початковому етапі вивчення іноземної мови. У початкових класах діти не сприймають довгих пояснень, тому намагаюся будь-яке пояснення проводити у формі бесіди та діалогу. Увагу маленьких школярів також можна привернути яскравими іграшками, картинками, наочними предметами, розучуванням пісень за допомогою міміки та жестів і все це розвиває уявну та асоціативну пам'ять дітей. Вважаю, що комп’ютер на будь-якому уроці допомагає створити високий рівень особистої зацікавленості учнів за допомогою інформації, яка виводиться на екран. Залучаю учнів до створення власних презентацій. Самостійна творча робота зі створення комп`ютерних презентацій розширює запас активної лексики професійного спілкування. Учні самостійно вчаться знаходити цікаву інформацію з даної теми, для цього користуються Інтернетом. Це дуже захоплює учнів, адже кожен намагається показати щось нове, цікаве. Найефективнішими з огляду на розвиток навичок мислення, пізнавальної діяльності учнів та навичок до самостійної дослідницької діяльності є засоби, які проектуються та розробляються самими учнями при вивченні навчального матеріалу. Я відзначаю високий рівень мотивації учнів до навчання у випадках, коли учням надається можливість за допомогою інформаційних технологій представляти результати цікавого для них навчального проекту.На першому етапі виготовлення презентацій пропоную учням скласти план. Потім надрукувати необхідний матеріал в програмі Word. Підібрати необхідний ілюстративний матеріал з електронних енциклопедій та мережі Інтернет, відскановуючи малюнки чи фотографії. Наступний етап – створення презентацій. Учні працюють над дизайном слайдів, варіантами структури слайда – макетами ( титульного слайда, слайдів, які містять в собі лише текст або лише зображення, текст і зображення, діаграми); кольоровим оформленням слайда ( фону і тексту); настройкою анімації (ефектами, якими будуть супроводжуватись тексти і графіка); налагодженням керуванням презентацією. Завершальним кроком необхідно запам’ятати створену презентацію, записати її на диск і представити перед учнями .
Немає коментарів:
Дописати коментар